Mam 6 lat...

Po jednym oficjalnym starcie jako 5-latek przyszedł czas na "zerówkę", no i rok urodzenia Patrycji P :-)

Rok 1988. Niby 6-latek powinien już coś pamiętać, ale muszę przyznać, że patrząc na te mapy nic mi się nie przypomina. Zatem trochę trzeba nawymyślać.

Pierwszy start jeszcze zimą pokazuje, że już wtedy Andrzej Krochmal robił zawody w jednym z warszawskim parków. Dla Warszawiaków zagadka: co to za park?


 Dalej nastąpił mój debiut na najważniejszych zawodach dla dzieci, czyli Puchar Najmłodszych. Daleko nie trzeba było jechać. Metra jeszcze nie było, ale na warszawskie Młociny tak trudno dojechać nie było, zapewne jakiś tramwaj i na piechotę. Chyba tylko parę osób w całej Polsce wie, czemy ta mapa nazywa się tak, a nie inaczej: To nie jest Park Skaryszewski. Drugi dzień odbył się po drugiej stronie ulicy Pułkowej, czyli Las Młociński.
Obiecuję, że znajdę swój magiczny zeszyt, w którym tata od samego początku startów zapisywał moje starty i dodam wyniki, jakie udało mi się osiągnąć na tych zawodach :)


Już jako "doświadczony" zawodnik, mając na koncie 4 starty i pewnie trochę treningów, mogłem ruszyć na podbój kraju! Zatem kolejny debiut - czyli pierwszy start poza Warszawą. Pamiętam, że długo po zawodach podobało mi się to logo. Takie słodkie - i chyba tak musiałem wyglądać w lesie.


A na koniec powrót na zawody w Warszawie. Mapa Anin była chyba jedną z bardziej eksploatowanych map w tamtych czasach - coś na wzór map w Falenicy obecnie. Najlepsze, że kiedy dorosłem zostałem współautorem dwóch z trzech pokazanych map: Anin czyli następca Międzylesie-Czarny Staw lub Tramwajowa oraz Pomiechówek.
Przeglądając mapy przypomniała mi się anegdota dotycząca prac przy mapie Pomiechówek - chyba trzecia moja mapa w dorobku. Mniej więcej godzina 7 rano 11 listopada, siedzimy z Lechem Trzpilem w samochodzi na Mariensztacie i czekamy na trzeciego autora, Michała Parzycha. Rozmowa zeszła na temat pracujących w święto narodowe. Nagle po chwili milczenia: Ku..., przecież my jedziemy do pracy. No cóż, nie zawsze robienie mapy traktujemy jako pracę.
Nieporęt był za to moim debiutem, jako organizator - w zespole stawiaczy PK podczas Pucharu Najmłodszych. Ale to dopiero za 9 lat.





Wkrótce zaktualizuję post o szczegóły odbywających się tutaj zawodów. Obiecuję

Komentarze

  1. mapka z góry to Park Skaryszewski, łatwo poznać po kształcie zachodniej pętli
    A jeśli chodzi o nazwę mapy z Młocin, to słyszałem anegdotkę, ale nie wiem czy to prawda więc możesz rozwinąć temat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wtedy mapę przygotowywało się poprzez wyrysowanie każdego koloru na osobnej klace i przekazanie do drukarni offsetowej. Przez pomyłkę osoba kreśląca mapę (inicjały RC) wpisała nazwę Park Skaryszewski. Kiedy się zorientowano, wszystko było przygotowane do druku. Zatem pozostało dopisać na kalce koloru zielonego dopisek "To nie jest"

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty